PRE­–ČTE–Š

PREvence, rozvoj ČTEnářské gramotnosti, Šikana – to jsou oblasti, kterým se věnovali během dubnového projektového dne žáci osmého ročníku. Každý z nich přečetl v hodinách literatury útlou knihu a následně žáci nejprve jednotlivě a pak společně pracovali s obsahem, porovnávali strukturu knih a hledali mezi knihami paralely. V další části skupinová práce vycházela z problémů, jež měli hlavní hrdinové knih: porucha příjmu potravy, šikana, závislost. Osmáci vyhledávali na internetu informace a v závěru dílny prezentovali spolužákům zjištěné poznatky. Cílem posledního bloku bylo výtvarné zpracování obsahu knihy do formy plakátu. Svou míru nomofobie, závislosti na mobilním telefonu, si žáci vyzkoušeli během projektu tak, že jej neměli k dispozici. Přestože tento úkol nebyl pro některé jednoduchý, byl hodnocen kladně a přinesl zamyšlení nad způsoby trávení volného času ve škole i doma.