CzEKOSlovak Green Unity

Projektová eTwinningová práce, do níž se zapojilo 176 žáků, měla za cíl navázaní spolupráce s partnerskou Základní školou Kniežaťa Pribinu v Nitře a společné poznávání ekologických témat napříč různými předměty.

Projekt začal představením partnerských měst a škol, následovala tvorba návrhů projektového loga. Při této činnosti byli žáci tvořiví, mezi návrhy byly obrázky kreslené barvami, pastelkami, ale i v programu pro 3D tisk. Ve společném česko-slovenském hlasování o vítězné logo projektu zvítězilo logo z přírodnin, které vytvořili žáci v kroužku floristiky. Propojením teoretických poznatků a praktických dovedností o e-bezpečí a netiketě bylo vytvoření avatara a představení se v padletové nástěnce.

Následně naši prváci nazpívali písničku Stromy a vytvořili výzvu pro malé kamarády ze Slovenska. Výzva byla splněna, neboť slovenští prváci zvládli část písně zazpívat česky a nakreslili obrázek, který vystihuje text této písně. Naši nejmenší uskutečnili i dvě videokonference, při nichž spolu živě komunikovali a také si domluvili projekt na příští školní rok.

Žáci třetí až páté třídy tvořili s třídními učitelkami eko výrobky a při práci se snažili druhotně využít různé materiály. Práce je bavila a výsledky je možné si prohlédnout v galerii.

https://www.emaze.com/@ALIOLCZQT/eko-tvoen

Žáci VI. B a VII. B zdokonalovali své čtenářské dovednosti čtením textů s ekologickou tematickou a rozvíjením tvůrčího psaní. Četli jednak texty v češtině (J. V. Sládek – Lesní studánka, J. Tomeček – Lyska), ale pustili se i četby do textu ve slovenštině (P. O. Hviezdoslav) či poslechu krátkého odborného textu Tichém oceánu, z něhož měli vytvořit výpisky. Sedmáci navíc v týmech tvořili umělecky zabarvený popis o ročních obdobích u Telečského rybníka, kam je zavedl text J. Tomečka. Při závěrečných rozhovorech o rozdílech mezi češtinou a slovenštinou byli žáci překvapeni, jak moc je slovenština češtině podobná.

https://www.canva.com/design/DAF8aNL_XNI/EPNv8oLPhhyFrFMLvLkwIg/view?utm_content=DAF8aNL_XNI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

https://www.storyjumper.com/book/read/174326491/6682d8e20b8a9

Invazivní druhy a rovnováha v ekosystému, to byla poslední oblast, kterou zkoumali sedmáci v Kroměříži i v Nitře. V mezinárodních týmech se zabývali vlivem nepůvodních druhů na prostředí a řešili, co můžeme udělat pro zachování místních ekosystémů.

https://www.storyjumper.com/book/read/169357851/6626a1e16c1ab

Společných videem jsme v dubnu oslavili Den Země, abychom připomněli, jakým problémům čelí naše planeta a co je třeba dělat k zachování všeho živého.

https://youtu.be/ow_YQxP9arI?si=8Hl9A4HqWR_OZOqs

Kromě budování komunikativních dovedností, zlepšování ICT, rozvíjení tvořivosti, ale i samostatnosti a spolupráce se podařilo eTwinning představit širšímu spektru pedagogů, kteří si zároveň osvojili nové digitální nástroje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *